Follow me on:

Instagram

2015-08-02

Weekend Chill out at Chemistry Lab Cafe, Shah Alam.

Some time ago i read in says.com about the few cafes that are listed under "should visit list". Macam best je. Satu ni menarik. Sebab design yang unik. Ada stail tersendiri.  Kafe yang diberi nama Chemistry Lab ini terletak di Seksyen 7, Shah Alam. Landmark? Tak jauh dari Masjid Sek7 Shah alam. Depan sikit tu je dah nampak deretan kedai.

Apa yang menarik tentang tempat ni ialah stail yang unik. Keunikan dari uniform staf yang memakai labcoat. Dan bekas minuman dari botol- botol yang biasanya kita jumpa di kelas kimia dulu. Conical flask, measuring flask, you name it. Carta menu ditulis dalam bentuk Periodic Table of Element. Amende? Siapa belajar Sains bole imbau memori lama. Hehe. Jom layan gambar!

Interior kedai yang santai dan menarik

Bole cuba buat eksperimen di sini. Kalau tumpah lap sendiri. Haha
Ok, makanan pula macam mana. Apa yang ada? Nak kek, carbonara, pasta, kopi, mocha, minuman cokelat? Di sini ada okeh. Dan kenyang makan. Harga? Standard western food kot. Pasta dan carbonara dalam lingkungan rm14-19. Paling mahal ialah salmon pasta. 
Menarik tak bekas minuman ni?

Chicken carbonara
Seafood carbonara
Salmon grilled pasta
Deretan minuman yang dipesan

Sedap ke tak? Bagi tekak kami makanan ni sedap! Kalau korang nak kelainan sekali sekala apa kata singgah di sini bila berada di Shah Alam. Serious tak tipu. Haha.

Uniknya bila sinki dijadikan meja makan. Amacam, nak try tak?

Enjoy your day people! And thanks for reading!


No comments:

Post a Comment