The joy in his eyes

Ogenki- desuka?

Wah, lama sangat tertangguh untuk tulis entri yang ini. Terlalu banyak cerita sampai tak tau nak mula. 

Mental block. Too many things will get me distracted. That's just me.

Entri ni tentang lawatan sambil belajar di Jepun pada November 2014. Musim autumn memang best. Dedaunan berwarna-warni menyambut ketibaan kami.

Trip yang dikelolai oleh Liza Sensei, cikgu bahasa Jepun kamiGroup kami seramai 12 orang. Dah ramai macam tu mesti jenuh kan nak layan karenah gila-gila masing-masing. Tapi sensei relax je. Sabar dan sempoi. Terbaik!

Antara tempat-tempat menarik yang sempat kami terjah:

Arashiyama, Kyoto

Ini kali kedua saya ke sini, tapi dalam suasana yang berbeza. Dulu kami tak sempat jalan-jalan di kedai, kali ni kami sempat shopping. Apa yang sama, daun maple tetap menawan!



The golden ginkgo leaves are simply stunning. Ni betul-betul depan stesen tren Arashiyama.












Yang paling senior dan paling muda berhenti berehat. Masa ni kaki masing-masing dah sakit.


It is bamboo grooves yo! Masa ni saya dan Ezza naik untuk cari jalan ke arah bamboo grooves yang lebih banyak dan lebih cantik, tapi tak jumpa. Then patah balik.


Di sekitar Arashiyama, barang-barang kraftangan memang sangat menarik.

Nipponbashi

Next, kita jenguk Osaka. Di sini misi mencari PS Vita, Gundam dan kereta Tamiya bersama Jebat-chan. Tak pasal-pasal saya pun terlibat sebab temankan kakPah yang nak cari mainan untuk anak-anaknya. Dan tak pasal-pasal saya pun terjebak membeli robot Gundam. Haha. Ni semua pengaruh Jebat. Dah belek-belek tengok Gundam macam best pulak. Balik rumah pasang satu. Lagi satu sampai hari ni tak pasang-pasang lagi.

Bukan main seronok lagi Jebat bila dapat PS Vita, Gundam dan Tamiya. Kalau korang nak cari benda-benda tu semua, pergi cari di Nipponbashi. Sangat banyak kedai yang jual mainan tu semua dan murah harganya. Nak cari barang elektronik dan gadget pun banyak.







Handsome kan Akatsuki ni. Haha. Sebab tu saya terbeli.
Lagi satu tu entah bila pula nak pasang. 

This 11 years old never complain bila dia dah penat berjalan, walaupun sampai demam-demam jalan di Jepun.

So my first time traveling with an 11 years old adik was a fun one. To see the joy in his eyes when he got all that he wanted, is like seeing him having the whole world in his arms. It made me realize that no matter how small an act is, it may mean a lot to another. From the eyes of small kids, you can learn a lot. That is why I just love being around them.

Tahun depan nak cari Gundam dan Tamiya lagi di Tokyo pula. Kegilaan apakah ini. Haha.

Til then!

Comments

Popular posts from this blog

An interview with my Italian friend on Italy lockdown「イタリアのロックダウン: イタリア人の友達とインタビュー]

Sales 12.12 Ebook Content untuk membantu anda membina crowd

11.11 Sales Combo E-book Content!